Україна-Словаччина-Польща

/ Просмотров: 502

Одина із багатьох поїздок в Європу.

Словаччина планувалася ще осінню 2015 року, якраз на травневі свята 2016 або на середину червня 2016 року, але  через обмеження часу все відкладалося, і от 20 травня вже все вирішено і прокладено маршрут. 31 травня 2016 року куплений квиток Київ-Ужгород (№99, плацкарт, 143.29 грн.). Але не враховано погодні примхи(((, а це важливий момент.

"Куриця не птиця, Польща не заграниця" - улюблений вислів прикордонних жителів.


Трохи байок та картинок з моєї поїздки.
Як не завжди, план намалювався за 2 тижні до поїздки. Було два варіанти доїзду - через кпп Польщі та кпп Словаччини з велосипедом. Варіанти автобусом відпали, потрібно пройти кордон пішки. Вибрано пішохідний пункт перетину кордону з Словаччиною кпп Малі Селменці/Velke Slemenci.

День 0 (zero)

width=
Похідний набір в дорогу.

Черкаси - Київ на маршрутці до вокзалу, а далі потягом в Ужгород, так як у запланований день не вийшло виїхати, то в Ужгород якраз почалися дощі...

День 1

width=500 height=375
Вокзал в Ужгороді

Від Ужгорода до кпп 20 км по дощу не приємно проїхалися, але на кордоні мене чикало кафе з борщем та гарніром з кавою (72 грн.), Таких порцій я давно не бачив, вони величезні!!!!

width=500 height=375

Кордон, він лише для пешиків та велосипедистів. На Укр пункті довго не могли просканувати паспорт, дівчина говорить що тут ходять із словацькими та румунськими, а от рідні сканер давно не бачив, забув які вони))). На словацькому "вікні" взяли паспорт, а митник глянув зверху на рюкзак, запитав за куриво та алкоголь і чи маю гроші... все, більше вони нічого не згадали, що там потрібно питати, з цікавістю оглядали гаджети на кермі. І за 20 хв кордон перейдений. Чому так? Цей пункт зроблено для повернення родинних зв'язків та інтеграції, а ще багато словаків приїзджають купляти на укр. ринок за одягом, хімією, конфетами та алкоголь/цигарки.

width=375 height=500

?Перші метри у Словаччині по дощу, дощ капав всю дорогу до Прешова / Presov.
Перша поломка на невеликому підйому перед містечком Vranov nad Top?ou Вранов над Топлю. Порвався цепок, притому дуже підступно і нахабно, а проїхано 114 км по рівнині, попереду гори, які вже розпочиналися, і промокло все не до кісток завдяки дощовику, але ноги мокрі. Ночівля планувалася у Закопане, але дощ із вітром змусив коригувати плани. Тому перед Прешовим в кафе з wifi заброньовано номер по дорозі. Гугл говорив, що їхати до ночівлі 60 км, а як виявилося всі 85 км.
Місто Прешів нічим не вразило, лише навчальними польотами 2-ох гвинтокрилів із місцевого військового аеродрому.

width=375 height=500

При поїздці по країні у селах попадаються жахливі будинки в яких живуть роми, єдине що їх відрізняє від словаків, то це кількість дітей.
У містечку Sabinov злегка перекус із двох стаканів йогурту та рогаликів з Lidl.

width=375 height=500

width=375 height=500
Вел на парковці Lidl

На годиннику 19 година по центральноєвропейськиму, сонце не виглядало із-за хмар, похолодало, але дощ закінчився. Розпочалася гонка до ночівлі по горбиках.

Тут я добавлю сегменти з Страви.
Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/7911683 — Lipany - Pust? pole climb
Сегменти деякі не вийшли, бо їх роблять люди яким начхати на милування краєвидами з вершини.
width=500 height=375

За 30 км до ночівлі темрява повністю опустилася, але бравий ліхтар на Cre освітлював дорогу пречудово. У містечеу Stara Lubovna на АЗС куплено мегабургер на вечерю. Ще трохи і готель/гестхаус у містечку Nowa Lubovna знайдено. Мене уже чекали, в номер дали пивну крушку з чаєм, іншого вже і не хотілося.
width=500 height=375

width=500 height=375

Трек на Страва Check out my 213,3 km Ride on Strava: https://www.strava.com/activities/596533062
[/quote]

 

День 2

3 червня 2016
Ранок виявився дуже важким для ніг. Вечором не зроблено масаж для ніг і як наслідок на ранок вони дубові. Не висохло повністю взуття і чуть боліла голова. Але погода хороша із поясненням сонця, погоду обіцяли без дощу до кордону панства.
width=500 height=375

Виїзд о 8 ранку до магазину Lidl за сніданком. На сніданок ріжки, шинка, йогурт із булкою і банани в дорогу. В минулий день від голоду допомагали батончики із Атб, дуже хороша річ для підкидання дров у котел.
width=500 height=375

Перед стартом перевірив вільні місця у Закопане, залишилися лише у хостелі із назвою яка нагадує совок, тому всю дистанцію розбив на уявні частинами - Спіська Бела, кордон, Закопане, Чорний Дунаєць, кордон, перевал із кордоном і Бєльсько.
Нова Любляна - Спіська Бела, дорога проходить по долині річки Попрад, то верх то трохи вниз. Загалом без серйозних тягунів. Не їзда, а повноцінне задоволення.

Спіська Бела - кордон 1, на виїзді із Спіська невеликий парк із озером і велодоріжка до повороту на Високі Татри. Хороша доріжка із двома мостами і 4-ма накритими зонами відпочинку довжиною 9 км. З одної сторони дорога через лісосмугу із річкою, з іншої поле з видом на гори.
width=500 height=375


На шляху зустрілося десь 10 роверистів. Їзда на велодоріжкі як скачки із кобетою))) Але це стосується лише цього випадку. Спочатку трохи із невеликим тягуном, а у кінці повне задоволення від спуску!
width=500 height=375

Після доріжки невеличкі гірські поселення і дорога потроху пішла вгори. Почалися гірськолижні села з бугелями різної довжини, найменший це метрів 120 у городі із підсвіткою. В селі Здяр почався крутячок. Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/7794987 — Zdiar Climb.
Згодом добавлю скріни із Веловюєра.
За селом ще один шмат сегменту 3 категорії, наклони 15%... передачі явно бракувало.
Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/667574 — ?diar - Sedlo pod Pr?slopom (I/67)

width=281 height=500

Кожна робота винагороджується крутим спуском, на спуску зустрів групу шосерів які працювали в гору. По шляху поменшало автомобілів, які йшли на Польщу прямо, а дорога на Закопане повела лівіше із підйомником. Хмари починали розходиться і це прогнозувало хороший вид на Високі Татри. Але в Закоранах виднілася дощова хмарка.

До кордону Словаччина-Польща дорога спускався униз.


width=500 height=375
width=500 height=375

На Польській стороні велися будроботи дороги, про прикордонників нагадували закритті вікна на кпп.
width=500 height=375

Кордон-Закопане, Польща поки що нічим не відрізнялася від Slov, але вид покраще на Татри і підйом не такий крутий по віражах.
width=500 height=375
Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/4004790 — ?ysa Polana climb.
На кожній парковці обов'язково у вихідні касир із талончиками на стоянку, молодці, не поспориш. За кругом де дорога йшла на Новий Тарг і Закопане, вершина 1124 метра.
width=500 height=375

Завжди після хорошої роботи - хороший спуск. Але не просто у Закопане, а на наступну горку вгору. На крутих віражах розкочегарив до 55 км/год, вище ніхт. На наступному підйомі накрапав дощик, тому на спуску по мокрій дорозі краще не ризикувати із рюкзаком на шосерів.
Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/5422319 — Ch?ab?wka - Jaszczur?wka DH

width=500 height=375

Чимось Закопане виділяється, чому туди всі їдуть і всі про це місце знаються якось відразу не видно. Там лише гори і сніг, все. Але автобусів із туристами сотні..
Трохи центральної вулиці Закопане.
width=500 height=375
width=500 height=375

На виїзді із Закопане якраз стояла хмарка де йшов дощ, але чим блище до епіцентру хмари, тим він сильніший і холодніший, брррр....
width=500 height=375

У містечку Чорний Дунаєць дощ злизали коти. Але перед містечком ще одне чудо із велодоріжкою від Новий Тарг до Трстени, довжиною за 70 км!! Проект передбачає будівництво велодороги навкруги Високих Татріа із бюджетом 6.765.996,45 EUR.
Тут все про проект http://www.szlakwokoltatr.eu/
Завидуйте мовча....
width=500 height=375
width=500 height=375

Чорний Дунаєць - кордон - перевал із кордоном.
За містечком дорога суха, ледь попутний вітері магазин з йогуртом. В містечку екав джек-пот із йогурту, крайзерок, соку і бананів.
width=500 height=375

Дорога постійно йшла у них і в одному із спусків закінчилася Польща і неочікувано почалася Словаччина.
width=500 height=375

За містечком Бобров почався легкий підйом по хорошому асфальту. Але у селі Оравська Полгора права сторони дороги розбита від прокладання каналізації. Хотілося злізти і йти пішки, як дорога шатала і кидала, відчувалася кожна нерівність, це було щось жахливе.... все продовжувалося 12 кілометрів. Це були найчажці кілометри. Все закінчилося в Єлесній, якраз на початку крутячку до перевалу. Але перевал брався легко, сегмет Страви геть смішний.
Check out this segment on Strava: https://www.strava.com/segments/4701629 — Korbiel?w (od S?owacji)
І ось о 20:20 перевал і кордон Словаччина-Польща, 3 переход за день))).
width=500 height=375
width=500 height=375

До місця ночівлі ще залишалося 48 км, але...
Кордон - Бєльсько Бяла.
Після перевалу спуск із середнім градієнтом -3% та довжиною 12.5 км. Швидкість доходила до 70 км/годину. Головним завданням було спуститися до повних сутінків, задача виконана. Внизу добавив яскравості китайський Кре ліхтар, які всі його мають, а інші куплять. Тут у регіоні велосипедисти катають із якимись лазирами та блимаками, якими, можна, збити лише нло)))) В Жівіцу попав у невеликий тяну автомобілів, всі спішили на нічну роботу. Так як велосипедом заборонено їздити на дорогах для автомобілів та автомагістралях, то прийшлося крутити по старій дорозі.
Тут інфа про знаки та штрафи.

Вночі їхати легше, але швидкість падає відчутно. І ось ця Бєльсько, місто із 170 тис населення, але не реальних розмірів. Хоч ночівля у центрі, але їхати 10 км.
Фініш о 22:50.
Ітого за день 206 км і 2 км підйому по Страва.
Check out my 206,2 km Ride on Strava: https://www.strava.com/activities/597712424

 

Інше 

 

Що у рюкзаку?
Усіх цікавить як і що з собою брати в дорогу. І так, 
1. Справний і налаштований ровер, якщо це Європа, то шосер чи гібрид із багажником чи без.
2. Документи, закордонний паспорт із діючою візою, укрпаспорт, водійське посвідчення.
3. Спортивна страховка, ліпше оформлена у ЄС, або наша без франшизи.
4. Велошлем, велоперчатки.
Далі із фото.
5. Рюкзак, у мене це Quechua Aspez на 30 л.
6. Реінковер для рюкзака.
7. Велоперчатки, два комплекти форми Orbea, велошлем.
8. Дві нові камери, хомути різної довжини, + 1 камера у під сидінням.
9. Велозамок, вижимка, ключ спицний, мигалка.
10. Хороший ніж, не дуже замітний.
11. Вітаміни швидкорозчинні, аспаркам!
12. Наколінники Craft.
13. Зарядка для телефону, аккамулятор на 4500 мАп.
14. Пластикова карта укрбанку з гривнями і польська карта із золотими, посвідченнч, паспорти.
15. Баф оригінал, велоноски.
16. Пульсометр Sigma, мегаліхтар з акамуляторами та зарядкою.
17. Велочехол для потягу, дощовик цілісний ( без замків), зручно надягати поверх рюкзака.
18. Жилетка сигнальна! Для Польщі обов'язково у темний час доби.
19. Насос до 130 псі, 8 атм.
20. Дві фляги, менше не рекомдую!
21. Мультититул із набором.
22. Гігієна і газетка.
В рюкзаку ще інший одяг та лайтові лапці.

Оставьте комментарий!